وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

همچنين يادگار امام با تشکر از استقبال باشکوه مردم خمين از وي گفت: حضور شما در اين مراسم، بيش از هر چيز، خط بطلاني بر انديشه جدايي مردم از امام است. حجت‌الاسلام سيد حسن خميني که ‌مقارن با سالروز مبعث پيامبر ختمي مرتبت‌(ص)‌ وارد شهرستان خمين شد، با انتقاد از تفکر نابابي که در قامت دوست براي جدايي انداختن ميان مردم و امام در تلاش است، گفت: حضور پرشور مردم در اين مراسم همچنين خط بطلاني بر تفکري ناباب و غلط است که مي‌پنداشت مي‌تواند ميان امام و مردم فاصله بيندازد.

وي با بيان اين‌که تدبير امروز شما مردم، به حرکتي بزرگ دامن زد؛ گفت: کساني که در قامت دوست، با دشمن هستند؛ امروز گوشه‌اي از عظمت پيوند ناگسستني مردم و امام را ببينند و عبرت بگيرند.سيد حسن خميني در ادامه با قرائت ابياتي از شعري به زبان عربي در توصيف حکايت ليلي و مجنون گفت: معناي اين ابيات آن است که مجنون مي‌گويد: در خيابان‌ها و کوچه‌هاي ديار ليلي گذر کردم/ تک تک ديوارها و کوچه‌ها و خشت‌هاي آن را مي‌بوسيدم/ مرا حبِ ديار به اين محل نکشانده بود/ بلکه اين حب کسي است که در اين خانه‌ها بود.وي با بيان اين تعبير حافظ که ‌دور مجنون گذشت و نوبت ماست/ هر کسي پنج روز نوبت اوست‌

وي افزود: امام بزرگوار ما که افتخارش تمام شهرها و ديارها را دربر گرفته، به گونه‌اي که بنده کمترين، که نام او را به خود دارم، مورد محبت شما قرار مي‌گيرم؛ روزي از ميان همين خشت‌ها و کوچه‌ها گذر کرده و در همين قلعه شهر در مقابل هجمه دشمنان ايستاده است. نام خمين نه با نام تاريخ ايران و مسلمانان، بلکه با نام تاريخ جهان گره خورد و خمين امروز يک شهر و قطعه‌اي از جغرافيا و حتي قطعه‌اي از تاريخ نيست بلکه قطعه و بخشي از عشق و علاقه يکايک مردم به پيامبر، به عنوان صاحب اين روز است. امروز به خاطر نام امام، همه نگاه‌ها از جنوب آفريقا تا شرق جهان اسلام و تا هر آنجا که صدايي از آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي و مبارزه با ظلم و استبداد به گوش مي‌رسد؛ به خمين متوجه شده است.

وي يادآور شد: اين پيامبر ماست که به ما هشدار مي‌دهد تا اخلاقي زندگي کنيم و ما بايد پاي‌بند به دستورات آن حضرت باشيم و دل‌ها و جان‌هايمان را از رذائل اخلاقي پاک کنيم. يادگار امام گفت: امروز مناسب است اين جمع که انشاءالله همه عاشقان پيامبر هستند، همه با هم پيمان ببنديم تا از امروز يک گام ولو کوچک به سمت اخلاقي‌تر شدن حرکت کنيم و اين درسي بزرگ از امام خميني است؛ زيرا ما هر چه بيشتر به زندگي ايشان نزديک مي‌شديم، لحظه‌اي نمي‌ديديم که ايشان بر روي اخلاقيات پا بگذارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com